Close
Logo

O Nama

Cubanfoodla - Ova Popularna Vina Ocjene I Mišljenja, Ideja Jedinstvene Recepte, Informacije O Kombinacijama Vijesti I Korisne Vodiče.

Kultura

U Armeniji se vinska renesansa ukorijenila

Armenija se smatra jednim od rodnih mjesta vinarstva, s arheološkim dokazima koji datiraju od najmanje 7000 godina. Tragično, vinska kultura ove zemlje bila je desetkovana pod Sovjetskim Savezom, kada je bila prisiljena proizvoditi rakiju umjesto vina.



To se konačno počelo mijenjati prije desetak godina. Danas u zemlji radi više od 200 vinarija, a njihove se boce sada mogu pronaći na tržnicama i u restoranima diljem Sjedinjenih Država i Europe. Predvodnik ove renesanse je tim otac-kći Vahe i Aimee Keushgerian, koji proizvode vina Keush i Zulal, dok također nadziru suradničke vinograde i proizvodne projekte za desetke drugih marki.

Možda ti se također svidi: Vodič kroz Armeniju, jednu od najstarijih svjetskih vinskih regija

To nije bio lak put, jer su se neki od najboljih armenskih terroira i njegovih najpoželjnijih autohtonih sorti grožđa nalazili unutar i na granici Nagorno-Karabaha. Ta otcijepljena republika etničkih Armenaca — rezultat brutalnog rata između Armenije i Azerbajdžana od 1991. do 1994. — ponovno je postala zona sukoba 2020., kada je Azerbajdžan pokušao vratiti kontrolu nad zemljom.



To je dovelo do dramatične i opasne sezone berbe za Keushgerians te berbe, kada su morali brati grožđe na granici dok su bitke bjesnile u blizini. U rujnu 2023. Azerbajdžan je zadao posljednji udarac republici, preuzevši teritorij, protjeravši 150.000 Armenaca i, od 1. siječnja 2024., izbrisavši Gorski Karabah s karte.

Dobro poznajem ovaj sukob, jer sam proveo gotovo mjesec dana u Nagorno-Karabahu 2004. Bio sam ondje s ratnim fotografom Jonathanom Alpeyrieom kako bih izvijestio o geopolitičkoj situaciji. Također smo naletjeli na vinsku kulturu regije koja se tada polako oporavljala od rata prije desetljeća i proveli nekoliko dana posjećujući vinograde pune mina i vinarije čiji su zidovi bili izrešetani rupama od metaka. Iskustvo je dovelo do moje prve značajne priče u međunarodnom časopisu i pokrenulo moju karijeru vinskog novinara. Lokalno stanovništvo, sada izbjeglice, i mjesta Nagrono-Karabaha uvijek će mi biti blizu srca.

Možda ti se također svidi: 9 grožđa koje će vam pomoći da razumijete armensko vino

Godine 2021., ohrabren vlastitim borbama same Armenije, ali ipak usmjeren na podizanje povijesti vina u široj regiji, Vahe Keushgerian obećao je da će proizvoditi vino od grožđa uzgojenog u susjednom Iranu. Iako povijest vina seže jednako daleko u Iran - drevna armenska vinarija nalazi se samo miljama od iranske granice - zemlja i dalje podržava zabranu alkoholnih pića koja je donesena tijekom Islamske revolucije 1979.

Uspio je 2021., tražeći grožđe po selu i izvozeći ga natrag u Armeniju, gdje su on i Aimee napravili prvo komercijalno vino od grožđa uzgojenog u Iranu u više od 40 godina.

Ova saga srce je SommTV dokumentarca Čaša spasa , koji se sada emitira online nakon turneje po kinima širom Sjeverne Amerike. Kako bih čuo više o tome što je Vahea Keushgeriana privuklo u Armeniju, zašto mu se Aimee odlučila pridružiti i kako izgleda budućnost vina u ovoj drevnoj zemlji, intervjuirao sam ih oboje.

  Apple podcast logotip
  Logo Google Podcasta


Transkript epizode

Transkripti se generiraju pomoću kombinacije softvera za prepoznavanje govora i ljudskih transkriptera i mogu sadržavati pogreške. Provjerite odgovarajući zvuk prije citiranja.

Matt Kettmann 0:09

Pozdrav i dobrodošli u podcast Wine Enthusiast. Poslužuješ kulturu pića i ljude koji ga voze. Ja sam Matt Kettmann, veliki pisac ovdje u Wine Enthusiastu. A danas vam donosim razgovor s Vaheom i Aimee Keushgerian, timom otac-kći koji stoji iza Keusha, Zulala i drugih vinskih projekata u Armeniji. Armenija mi je jako prirasla srcu. Prije 20 godina tamo sam proveo oko mjesec dana i to je putovanje stvarno pomoglo u pokretanju moje karijere pisca o vinu, Armenija se smatra jednim od rodnih mjesta vinske kulture. A danas doživljava ozbiljnu renesansu u proizvodnji vina, s Amy i Vaheom koji predvode taj posao. Njihova je priča temelj nedavno objavljenog dokumentarca Cup of Salvation na SommTV-u, a pridružili su se podcastu kako bi nam rekli nešto više o povijesti vina i Armenije, uzbudljivoj energiji oko današnje vinske zajednice te zemlje i zašto je Vahe odlučio riskirati svoju slobodu 2021. tako što je postao prva osoba koja je proizvodila komercijalno vino iz susjednog Irana u više od 40 godina.

Ovo je Matt Kettmann s Wine Enthusiast. Ovdje sam s Vaheom Keushgerianom i njegovom kćeri Aimee Keushgerian, vinarima zapravo iz Armenije, od svih mjesta, i danas ćemo razgovarati o povijesti proizvodnje vina u Armeniji, koja seže tisućljećima u prošlost. Razgovarat ćemo malo o tome kako se ovaj tim otac-kći okupio i odlučio zajedno početi proizvoditi vino u Armeniji. Razgovarat ćemo malo o nekim od sukoba u tom području, posebno oko Nagorno-Karabaha ili inače poznatog kao Artsakh, što na neki način uključuje neke od njihovih vinarstva prije nekoliko berbi. A onda ćemo također ući u Vaheovu ludu misiju proizvodnje vina i Irana ili dobivanja grožđa iz Irana i proizvodnje vina u Armeniji. Sve je to snimljeno u novom filmu Somm TV pod nazivom Cup of Salvation, koji sada možete gledati online. Dakle, ako ste uzbuđeni zbog ovoga, svakako pogledajte taj film. A možete kupiti i ova vina, koja ste mi poslali i bila su fantastična. Vino iz Irana još nisam probao, jer mi se čini malo previše posebnim. Ali oni drugi iz Armenije bili su fantastični. Zaronimo ovdje. Vahe, rođen si u Siriji, zar ne, odrastao si u Libanonu, a zatim u Italiji, a onda si radio u Kaliforniji, a onda si proizvodio vino i Italiju, a onda si odlučio proizvoditi malo vina u Armeniji. Dakle, recite mi nešto o svojoj osobnoj povijesti i kako ste se kladili na Armeniju od svih mjesta na kojima možete položiti pravo kada je u pitanju vino.

Gap Keushgerian 2:22

Vidim. Da, uglavnom je slijed točan: Sirija, a zatim sam odrastao u Libanonu do svoje 19 godine, zatim Italija. zatim SAD—Kalifornija—i onda sam se vratio na 12 godina u Armeniju, što je bilo prvi put da sam doista napravio vino. Do tada sam bio trgovac, prodajući talijanska vina po SAD-u u Kaliforniji na istočnoj obali. I onda sam zakupio neke vinograde, onda sam zakupio vinariju u Toskani i tamo sam napravio vino. A onda Puglia, tamo sam napravio vino. Tako sam imao dvije vinarije koje su radile u isto vrijeme. Armenija je iskreno bila slučajno putovanje ’97. Prijatelj mog šogora s prijateljem, išli su u Armeniju, rekli su da nam se želiš pridružiti? Naravno, naravno, naravno. I pridružio sam se vojsci u Parizu, zatim smo otišli u Armeniju. Tu mi je, kroz razgovor s ljudima, rečeno da je tu sve krenulo što se tiče vinogradarstva. A budući da sam romantičan tip, to je bilo sve što sam imao čuti. I tako je ova stvar ušla u moj mozak u moj um da, što mogu učiniti s njom? A onda sam dvije godine kasnije došao i dobio neke vinograde, posadio sam vinograde ’99., što u to vrijeme nitko nije ništa radio u Armeniji. Ubrzano naprijed, taj projekt nije prošao - zasadili smo vinograde kod pogrešnog partnera, i tako dalje. Dakle, klasična emotivna odluka, a onda smo, dakle 2009., odradili smo gap year s obitelji u Armeniji i krenuo sam raditi projekt, bio je veliki projekt, ali nije bilo vinarstva. Ispio sam šest boca vina, svi su bili ooh, bilo je tako dobro. Bilo je tako lijepo. I taj je projekt krenuo. I to je pokrenulo cijeli preporod industrije. Znate, to je bio projekt od 300 hektara. A onda je postao vodeći brend u Armeniji, pa je postavio standard za novo vinarstvo. I onda sam se 2013. htio baviti pjenušcem i tako dalje i tako dalje. A onda sam se stvarno uključio, nikad se nisam vratio u Sjedinjene Države. Ostao sam u Armeniji. Dakle, ovdje sam već 14 godina.

Matt Kettmann 4:42

A ti si Armenac po podrijetlu. Jeste li odrasli govoreći armenski?

Gap Keushgerian 4:47

Da, znači govorio sam armenski. Engleski bi bio moj drugi jezik, ali tako smo krenuli u školi. Arapski je bio jezik zemlje. Pa smo učili arapski, pisali smo arapski, ali nikad nismo stvarno vježbali dok nisam otišao u vojsku, i svi su bili Libanonci i svi su govorili arapski, a ja sam bio jedini Armenac u vojarni, recimo to tako. Inače smo, znate, bili pognuti i svatko je radio svoje. Znate, bili smo gosti u zemlji domaćinu poput Sirije, Iraka, Libanona nakon genocida, tamo su se svi Armenci raširili. Neki u SAD-u, Francuskoj, što sve ne. Dakle, tu su mi oba roditelja bili Armenci, škola, izviđač.

Matt Kettmann 5:35

Povijest armenskog vina seže 4000, 6000 godina unatrag?

Gap Keushgerian 5:41

Posljednji je bio 6100 godina—jer je datirana ugljikom, ova špilja u Armeniji. Ali prije tri ili četiri mjeseca, možda je sada gotovo šest mjeseci, došlo je do zajedničkog istraživanja između lokalnih armenskih, europskih i kineskih istraživača, i oni su ga datirali na 11.000 godina. Ne Armenija sama po sebi, nego naša regija kao rodno mjesto i to 11.000 godina unatrag. Postojala su dva centra, Ashawa je bilo vinsko grožđe, što je vinifera, a onda je tu bilo, mislim da je bio Ashkan ili negdje, stolno grožđe, dakle jelo grožđe. Dakle, njih dvoje, jedan je otišao na istok, a drugi na zapad. A onda je sa Zapada otišlo u Europu, putovalo je, vinova loza je putovala Europom, a onda se promijenilo, naravno, znate, tako.

Matt Kettmann 6:33

A onda je Armenija imala, mislim, samo za čitatelje koji nisu pratili ovaj dio svjetske povijesti, Armenija je bila dio Sovjetskog Saveza. I u to vrijeme, vrsta lokalne vinarske tradicije bila je na neki način ugušena ili kako biste opisali to razdoblje?

Gap Keushgerian 6:48

Za vrijeme Sovjetskog Saveza? Pridružili smo se Sovjetskom Savezu 20-ih. Znate, bili smo neovisni, ali jedva smo uspijevali, a onda je došao Sovjetski Savez, Crvena armija i gotovo svi tamo, Gruzija, Azerbajdžan, Armenija, svaka druga istočnoeuropska zemlja postala je dio, ne sve, ali Sovjetski Savez. Bili smo jedna od republika Sovjetskog Saveza. I zato što je Sovjetski Savez ili komunistička ekonomija bila planska ekonomija, pa su morali raditi petogodišnje planove, imali su petogodišnje planove, pa su imali ovoliko ljudi i određene zemlje u kojima se moglo proizvoditi vino, Gruzija, Armenija, Azerbajdžan i što sve ne . Orapa, jedna od njih koju nisam mogao pronaći, bila je dio Azerbajdžana, ali bila je armenska enklava. Sve što su trebali učiniti je opskrbljivati ​​vinom Sovjetski Savez. Tako da je Armeniji dano od tla i armenskih sorti, oni su za vrijeme Staljina, koji su Gruzijci, odlučili da će Gruzija proizvoditi vino, a Armenija rakiju ili pojačana vina, kopije Sherryja, Madeire i tako dalje. Luka. Tako su kopirali sva ta vina u Armeniji, a Armenija je opskrbljivala Sovjetski Savez rakijom, puno toga, znate, destilacija je funkcionirala. I osim jednog kraja sa špiljama, jer tamo su sve brda, nastavili su raditi stolna vina, u biti stolna vina, jer to nije bilo produktivno. Bilo je ravno, znate, nisu mogli pomusti zemlju, da tako kažem. Tako je to područje ostalo. I nastavili su proizvoditi neka stolna vina, inače je to radilo još par mjesta. Ali do sada, recimo da smo živjeli u mračnom dobu do, rekao bih lako, 19, 2000. do 2009. Dakle, oko možda 70 godina, 75 godina.

Matt Kettmann 8:53

Dakle, tek prije 20-ak godina počela se događati ova vrsta modernog ponovnog rođenja armenske vinske kulture.

Gap Keushgerian 9:01

Pa, znate, prva su vina napravljena od berbe 2010., postojala su tri projekta koja su istodobno proizvodila vino u berbi 2010. koja je objavljena krajem 2011. To je eksperiment koji sam napravio bio je 2009., šest roditelja, ali 2000. sam posadio vinogradi 1999. Ali veliki projekt, 300-tinjak hektara posađeno je 2006., 2007. I onda to razdoblje.

Matt Kettmann 9:34

Dakle, doista je mlada - mislim na to da je najstarija vinska regija na svijetu. Izuzetno je mlado.

Gap Keushgerian 9:41

Oko 12 godina. Renesansa ponovnog rođenja armenskog vinarstva traje oko 12 godina. Mislim, neki točno odredi koji mjesec, tko kada što—stvarno je simpatično na neki način da se možete vratiti i reći, 'Oh, sjećam se tog restorana, ovog restorana,' jer je bilo kao, znate besplatno za sve u nekim načina, a kulture nije bilo, kultura je slijedila. I znate, kad se sjetim kad sam napravio prvih 25.000 boca, i ponekad se probudim noću, kao, što ću prodati ovo vino? Znate, mislim, navikao sam tu i tamo prodavati talijanska vina u SAD-u. Ali znate, ja sam otišao do distributera u SAD-u i rekao, Hej, imam armensko vino, on bi me pogledao kao, znate li s kojeg ste dijela mjeseca došli, pa ću. Ali iskreno, mislim da je 25.000 boca trajalo možda šest mjeseci. I iduće tri-četiri godine imali smo deficit. Dakle, trgovine bi odlazile u restorane kako bi ga tamo kupovale, jer smo to ograničili na samo četiri restorana. Bilo je nekako slatko. A onda je došlo do još nekoliko marki i posljednje tri-četiri godine sada je svaki red na redu, kažem svaki zagrljaj se—ovo su armenski namaes—stvaraju vino, lupi etiketu. Ili odu negdje da im netko napravi vino. Dakle, sada je potpuno izvan kontrole. Pravo? Što je dobro.

Matt Kettmann 11:09

Što je dobro. Dobar je problem imati. Aimee, nisi bila, nisi bila na vinskom putu prije nego si se pridružila svom tati. Pravo? Mislim, to nije nešto što vas zanima. Je li to sigurno reći?

Aimee Keushgerian 11:19

Ne. Mislim, odrastao sam uz vino, odrastao sam u Toskani s Vaheom, i nikad nisam mislio da ću krenuti očevim stopama. Ali ja sam završavao fakultet i on me pozvao da sudjelujem u berbi za Keush 2016. Pa sam mislio da bi to bilo jako zabavno. I kad sam otišao tamo te jeseni, moji su se svjetovi na neki način promijenili jer sam ja, A) bio uveden u vinsku industriju na vrlo drugačiji način. To je industrija s mnogo različitih aspekata. To je poljoprivredna industrija, to je zanat, to je zanatska industrija, vi proizvodite dobar proizvod. I to je globalni međunarodni posao. I tako sam vinsku industriju odjednom postao vrlo drugačiji kad sam je pogledao iz te perspektive. Štoviše, dolazak u Armeniju kao Armenac iz dijaspore bio je vrlo primamljiv. Nemati vlastitu državu, povijesno, u zadnjih 100 godina, a onda imati svoju naciju neovisnu, i imati mjesto koje nazivate domovinom, vrlo je emotivna odluka. I to je vrlo emotivna tema kojom se treba baviti. Dakle, da, tako. Kombinirajući to dvoje, a zatim dolaskom u Armeniju i uvidjevši da vinska industrija upravo eksplodira, 2016. je uslijedila nakon 2015., koja nije bila baš prekretnica, bilo je nekoliko prijelomnih trenutaka u 2015. Za industriju. Jedna, na primjer, prva, bila je to prva godina kada je Riedel uvezen u Armeniju 2015. I to je, samo da stvari stavimo u perspektivu, bila i godina kada je osnovana vinska akademija. Dakle, bili su to svojevrsni prijelomni trenuci koji su se dogodili godinu prije koje ste mogli osjetiti 12 mjeseci kasnije, a znajući da se tako brzo događaju uzburkani učinci, bilo je vrlo uzbudljivo biti dio toga. Dakle, 2016. je bila moja prva berba. A onda sam počeo raditi na projektu Keush s ocem i pravljenjem methode tradicionalelle u Armeniji, znate, i to je ono što je proizvodnja pjenušaca općenito vrlo posebna, a onda je proizvodnja methode tradicionalelle u Armeniji još posebnija.

Matt Kettmann 11:40 sati

Što je, oprostite što prekidam, ali što ste mislili da ćete učiniti sa svojim životom?

Aimee Keushgerian 13:13

Zapravo, mislio sam da ću raditi za veliku multinacionalnu razvojnu instituciju i raditi na razvoju ruralnih gospodarstava. I tada je Vahe predložio da će, znate, mnogi vinogradi i veliki dio vinske industrije u Armeniji učiniti upravo to. Zapravo, imamo mnogo vinograda koji su u pograničnim selima, a grožđe i vinogradi sada uvelike doprinose rastu našeg ruralnog gospodarstva. Pa je rekao, znate, možete na neki način još uvijek to možete učiniti ako ste, ako ste strastveni oko toga, i, i ostvarite svoj utjecaj kroz vinsku industriju.

Matt Kettmann 13:43
Dobivate i cool bocu vina koju možete podijeliti s ljudima.

Aimee Keushgerian 13:46 sati

Da, to pomaže, to je, to je plus. Pravo?

Matt Kettmann 13:46 sati

A sada ideš, zapravo ideš u školu, dobivaš još jednu diplomu, ali iz vina u Dijonu, u Francuskoj, točno. Odatle nam se obraćaš?

Aimee Keushgerian 13:51

Ja sam. Tako da dobivam MBA iz vina i žestokih pića na Burgundskoj poslovnoj školi. To je lijepo iskustvo. U svijetu postoji nekoliko MBA programa koji se fokusiraju na vino. Imate Napu, imate UC Davis, imate Kedge u Bordeauxu, Sveučilište u Adelaideu. Kad sam birao programe, nekako sam razmišljao u kojoj vinskoj regiji želim biti? A u kojoj regiji ima smisla biti za Armeniju? Kad pogledamo kako se Armenija razvija kao vinska regija, imamo određene sorte grožđa koje se ističu i određene karakteristike i terroir koji definiraju našu vinsku regiju, a za mene sam nekako istaknuo Burgundiju kao mjesto gdje sam želio ići i učiti i, i, i uzmi moje znanje, pa se s njime vraćam u Armeniju.

Matt Kettmann 14:38

Sjajno. Pa, popričajmo malo o tom grožđu. Možda možete započeti i Vahe se također može uključiti, ali tako Armenija ima hrpu različitih autohtonih sorti koje su samo znate, iz Armenije i mislim da su one dio neke vrste renesanse, one se ponovno otkrivaju, ponovno ističu i staviti dobar naglasak na njih kako bi ih dobro uzgojili i pretvorili u stvarno zanimljive. Pa recite nešto o tom grožđu i što radite s njim.

Aimee Keushgerian 15:03 sati

Da, pa, povijesno, imamo više od 500 Vitis vinifera za koje se kaže da potječu iz ove regije. Dakle, možete zamisliti da postoji vjerojatno mnogo više nego što uopće možemo zamisliti. Za vrijeme Sovjetskog Saveza postojao je rasadnik od oko 150 autohtonih sorti grožđa. A sada ih možete pronaći oko 40 ili 50, iako taj broj raste dok na neki način razvijamo i ponovno otkrivamo izgubljeno i staro grožđe. Općenito, ono što ćete naći je da je Areni naše glavno grožđe, a to je naša crna sorta grožđa. A to dolazi iz regije Vayots Dzor i Voskehat za našu sortu bijelog grožđa. A onda imamo neke druge vrste grožđa koje se počinju otkrivati, kao što su Tozot, Chillar Gurmeet goat, Garan Dmak, stvarno imamo, još uvijek smo na samom početku a) identificiranja svih ovih autohtonih skupina koje imaju potencijal , mi smo na početku razumijevanja klonova koje imamo, na primjer, pronašli smo 19 klonova Arenija, pronašli smo žive klonove Tozota, ove klonske selekcije su vrlo značajne u tome kako razvijamo vinograde koji napreduju. Ali općenito, još uvijek smo na samom početku otkrivanja onoga što imamo u grožđu, ali uglavnom ono što ćete pronaći su Areni i Voskehat jer žele reći riječ plemenito, znate, dati joj pravdu, jer treba zvati da je to lijepa sorta grožđa koja je vodeća a) u pogledu kvalitete i stila. I da, jednostavno je tako, super je.

Matt Kettmann 16:23

Da, i mislim, moje iskustvo s Arenijem je da je dosta lagano - mislim, postoji neka vrsta stereotipnog istočnoeuropskog vina zbog nedostatka boljeg opisa stila vina, obično je teško. Mislim, mislite da su mađarska vina teška i velika. A Areni je kao totalna suprotnost od toga. Elegantniji je. Više je mineralno vođen. Suptilnije je, ali nalazite li i grožđe koje na neki način prelazi spektar od lakših do bogatijih vina?

Aimee Keushgerian 16:48 sati

Da, da, imamo sortu grožđa Sireni, na primjer koja potječe iz Atsafa, vrlo je taninska i velika. Malo, naći ćete vina s hrabrije strane s puno strukture i tanina. Areni se usredotočuje na biti, ima tendenciju usredotočiti se na elegantniju stranu. Ali kada ga kušate, znate, ima tendenciju da bude vrlo voćno naprijed na nosu, očekujete ovu vrlo vrstu laganog do srednjeg tijela, elegantno vino, ali onda kada ga kušate ima ovu neočekivanu, stvarno prekrasnu strukturu. Dakle, vrlo je složeno. I proizvodi vina s mnogo različitih slojeva i složenosti. A tu su i neke karakteristike mirisa i okusa koje mi biramo, a koje možete pronaći u većini Arenisa. Kako regija razvija stil, tako i vinari ponovno razvijaju stil za grožđe. Nalazimo i zajedničke točke. .

Matt Kettmann 17:33

Sjajno. Razgovarajmo malo o Nagorno-Karabahu i toj situaciji. Znam ponešto o tome, jer sam proveo neko vrijeme ondje, kao što sam vam obojici spomenuo prije 20 godina, bio sam tamo 2004. Proveo sam gotovo mjesec dana u Nagorno-Karabahu, koji je tada točka je u biti bila službeno nepriznata republika etničkih Armenaca u okruženju Azerbajdžana. Bio je to rezultat trogodišnjeg prilično brutalnog trogodišnjeg rata od 91. do 94. To je uslijedilo nakon raspada Sovjetskog Saveza, a Armenci su uspjeli izgraditi vlastitu Republiku koja je godinama bila meta Azerbajdžana. želeći ga vratiti, a vaše vinarstvo i vinogradarstvo uhvaćeni su u ratu oko Nagorno-Karabaha 2020. I samo da premotamo naprijed od prošle jeseni, Azerbajdžan je ponovno napao i u biti evakuiran, bilo je 150.000 armenskih izbjeglica koje su morale napustiti Nagorno-Karabah. sada, od početka ove godine, Republika uopće prestaje postojati, što je, znate, očito tragedija za Armence koji su tamo živjeli generacijama, ako ne i tisućljećima. Pa objasnite nam kako ste se upleli u rat 2020. između Azerbajdžana i etničkih Armenaca u Nagorno-Karabahu?

Gap Keushgerian 18:53

Da, jesmo. U Nagorno-Karabahu sam tamo imao rasadnik. Pa zato što postoji filoksera. Postoje dvije regije u Armeniji koje imaju filokseru, jedna od njih je Nagorno-Karabah. Dakle, niste mogli, za razliku od većine Armenije koja je bila vlastitih korijena. Niste morali puknuti. Dakle, to je bila jedina operacija tamo za razmnožavanje biljaka za ljude koji su htjeli saditi nove vinograde. I tako da smo ga prvi put, naravno, izgubili. Sada, prvi put, bilo je točno na granici. Dakle, Azeri nam nisu dopustili da brinemo o zemlji. Tako je taj vrtić izgubljen. Ali u međuvremenu sam imao dvije ili tri sadnice u Armeniji i htjeli su eksperimentirati s tom sortom, koja je Sireni ili Khndoghni, ovisno o sinonimima i onda sam ponovno pokrenuo rasadnik ovdje, jer se puno vinara preselilo. sada u Armeniju, a neki od njih žele nastaviti sa svojom raznolikošću. Dakle, sada pokušavamo pronaći prilagodbu kako bismo vidjeli gdje je koja zemlja ili koji su tereni dobri za ovu sortu. Pa sada to propagiramo. Tako da ne gubimo to naslijeđe, ako hoćete. To je bilo tužno jer je puno svega ostalo jer se moraju evakuirati za tri dana ili nešto stvarno glupo. Tako su svi ostavili boce vina pune spremnike vina, opreme i čega već. A onda su jednostavno nastavili dalje bez pomicanja vina. Dakle, to je bio jedan veliki potres, potres u stvarnosti, ako hoćete. U užoj Armeniji na sjeveru, gdje postoji regija, ona je pod azerbejdžanskom paljbom pa snajperskom vatrom. Dakle, neki od videa tamo nisu obrađeni jer se uvijek nešto događa. A najbliže što smo došli u Armeniji je naše selo gdje proizvodimo pjenušac Khachik Village, koji je također u filmu. A to su vinogradi na najvišoj nadmorskoj visini u Armeniji, koji su savršeni za pjenušac, jer možete imati fenolnu zrelost bez nakupljanja šećera. I možete imati vrlo nizak pH, veliku kiselost za mjehuriće. I to je mjesto gdje mi radimo i to je mjesto gdje je bilo najbliže jer je to, vjerojatno kilometar i pol zračne linije, što je jako, jako preblizu za udobnost.

Matt Kettmann 21:35

Da, i kao što je prikazano u filmu, vi dečki zapravo berete grožđe pod nekom vrstom bombi i metaka ili, znate, eksplodirate.

Gap Keushgerian 21:44

Nije bilo bombi. Ali moramo, znate, moramo ići, tamo je vojarna, pa smo morali razgovarati s njima, razgovarati sa seljanima, znate, mislim, da, oni žele brati i prodavati svoje grožđe. S druge strane, ni oni ne žele riskirati. Pa mi zapravo, znate, pokušavamo smisliti kako to učiniti. I mi, mi smo otišli i napravili to vrlo brzo. Brali smo nismo bili sigurni hoćemo li moći ubrati ili ne. Rat je svuda oko vas i riskantan je.

Matt Kettmann 22:17

Da. Da. Aimee, jesi li shvatila da bi tvoj pohod na vinsku industriju uključivao ovakve geopolitičke sukobe?

Aimee Keushgerian 22:27

Ne, ne baš, da budem iskren. Da, ako je moj otac bio burgundski proizvođač, mislim da bi za mene bilo malo sigurnije slijediti obiteljske korake, ali vinogradi za Keush koje imamo su posađeni prije sovjetskih vremena. I vojne baze su izgrađene nakon što su vinogradi zasađeni i mislim da je to stvarnost, rat općenito je stvarnost koju malo zapadnjaka, posebno zapadnog svijeta, stvarno fizički ne doživljava jer se ratovi tradicionalno vode u inozemstvu. Ali povijesno, ratovi se obično vode u blizini vinograda. Ako pogledate Champagne, ako pogledate naš Alsace, znate, nije novost u povijesti, da se ratovi vode oko vinograda. I vinogradi su djelovali kao granice i vinograd u Armeniji djelovao je kao granica. Pa da, nisam, mislim da to nisam shvatio, niti ste znali, bio sam četiri sata od rata u dobi od 27 godina. Ali život u Armeniji mi je dao tako bogata životna iskustva, ne bih ne mijenjaj ga ni za što. Zaista je nevjerojatno biti dio zemlje koja tako brzo raste i biti dio vinske industrije koja tako brzo raste. To je apsolutno nevjerojatno.

Matt Kettmann 23:27

Pa, a onda tvoj tata dolazi na još luđu ideju da ode u Iran proizvoditi vino. Dakle, samo da postavimo tu pozornicu, od Islamske revolucije 1979., proizvodnja alkohola je ilegalna u Iranu. Ali u međuvremenu Iran i Armenija dijele granicu i pretpostavljam da Armenci mogu tamo putovati s turističkom vizom, tako da vam nije zatvoreno kao što je za Amerikance i možda neke druge zemlje. I tako Vahe, o čemu razmišljaš u ovom trenutku? Zato što 2020. podnosite rat Nagorno-Karabah. I onda iduće godine samo kreneš, idemo napraviti nešto još luđe ili što te privlači ovome?

Gap Keushgerian 24:10

Dobro pitanje, vrlo egzistencijalno pitanje, mislim, mislim, Aimee me vjerojatno poznaje, jedna od rijetkih ljudi koji me stvarno dobro poznaju, i razumiju moju psihu. I, znate, dođe vrijeme kada stvari stanu, a mi proizvodimo vino. Sada puno ljudi proizvodi vino. Napisano je mnogo članaka. I ponekad se osjećam dobro, što je sljedeće? Znaš, mora biti. Kad sam bio u Kaliforniji, bila je to Toskana. Kad sam bio u Toskani, bila je to Puglia. Kad je bila Puglia, bila je Armenija i tako dalje. A ja zato što je, bilo je ilegalno, ili nitko nije proizvodio vino, cijeli narativ, cijela priča bila je uvjerljiva za mene, iskreno, to je jednostavno kao, moram biti prvi koji će proizvoditi vino od toga i enklava jer sam znao za Povijest toga, znao sam da sam bio na Hadži pogrebnom koraku, što je lijepi Tabriz na sjeveru, znate, gdje su iskopine koje su mirovale od revolucije, i tu je riznica vina, kulture, vina, vina, svega za vino, zlatne pehare i što sve ne. I ništa nije bilo. Tako da je bilo stvarno uvjerljivo za nekoga tko je u industriji i traži sljedeću avanturu, ne ludost, već avanturu na neke romantične načine. Također, na neki način, znate, da vidimo između ljudi što možemo učiniti. I za dvoje, otišao sam, otišli smo, otišao sam jednom, istraživao sam, razgovarao sam s ljudima tamo, vratio se, svake godine bilo je nešto jedne godine, drugu godinu nemam novca, zauzet sam s vino koje oni drugo je nešto. Kad smo radili film, Jason Wise je bio režiser. Pričao sam s njim o Iranu, kad će oni to napraviti, sigurno se toga sjetio. Tako je bio film, onda mislim da smo to htjeli dodati našem ratu. Tako je napravljen još jedan set videa. Onda negdje drugdje, 21. rujna. Točno oko 21, zove me i kaže, Možeš li uspjeti proizvoditi vino u Iranu? I znate, bio sam na dobrom mjestu, iskreno, imao sam dovoljno ljudi koji su radili da sam mogao kockati i ići toliko dana i tražiti grožđe u Iranu. I rekao sam, dopusti mi da telefoniram, doslovno. I doslovno sam telefonirao. Znate, netko tko je znao da je netko prijatelj je Kurd jer je to Kurdistan, tamo gdje sam želio otići. Tu je većina grožđa iz provedenih istraživanja. A onda sam ga nazvao i rekao, da, pokušajmo, uzet ću kamion, koji je težak 18.000 kilograma, otprilike 15.000 boca, manje-više, znaš. I tako sam rekao, Da, i otišao sam, nisam, u nekom trenutku, razina moje nade je pala. Jer moje shvaćanje kvalitetnog vinskog grožđa i njihovo shvaćanje grožđa je različito. Ovo je za grožđice ili za jelo. Tako da nisu mogli prerađivati ​​i nisam želio stalno govoriti, želim raditi vino. Pa sam to zakamuflirao, da, oh, želim istražiti želimo li to učiniti. Želimo to učiniti, na taj način nisam poznavao nekoga od koga sam bio u diplomatiji, a tko je bio veleposlanik, ovdje u Armeniji rekao mi je da budem oprezan. Znate, vrlo su lukavi.

Matt Kettmann 27:44

I izgubili su, mislim, samo uzgajivači grožđa su izgubili, znate, dvije generacije razumijevanja o tome kako je to uzgajati.

Gap Keushgerian 27:51

Apsolutno. Oni nakon činjenice. Znao sam pouzdano jer je Armencima bilo dopušteno proizvoditi vino. Dakle, radili su vino po kućama, ali nitko nije imao spremnike. Nema moderne tehnologije. Zadnja tehnologija je bila 1979. Zamislite, zamislite Europa 79. i kuliah, Sicilija, sve su to bile pužne preše, a nigdje nije bilo kvalitete. Dakle, to je, znate, vrijeme je stalo, 40. Nekoliko godina. Da. Dakle, oni nemaju značenje onoga što znači moderno vino, osim da imaju svoje grožđe koje je prošlo tisućljećima. Tako sam pronašao to grožđe, svi su govorili, znate, Rusija ili Rusija, to je sjajno. Pa želim i onda konačno, film, na primjer. To je pravi odraz. Nije uređivano. I tako idemo i ne vidim pobjednika. Nastavljamo dalje. Ne vidim pobjednika. A ja sam rekao, u redu, nisam siguran što radim i što njihov vlastiti test Jasona u tome kako smo prošli isječke. Ali onda sam polako počeo viđati videozapise usred ničega, prekrasne, na vrhu brda, gdje god. I tada sam se počela smijati. Bio sam jako sretan, znate, i onda smo ih rezali da se grožđe sastavi u bilo je u hladnjači na različitim bacanjima, razbijali smo grobove, a onda smo to otkotrljali u Armeniju, napravili smo trijažu s odabirom na stolu i smislili smo jedan, ima ogroman potencijal, nije li tako ozbiljno? Ove sam godine pokušao krenuti iz Shiraza, što je jedna od regija koja je najpoznatija u poeziji, Rumi i mislim da je cijela regija Shiraza bila poznata po tome što je napravila izvrsne radove. Nisam to mogao učiniti doslovno. Nisam to mogao izvesti. Da, stalno sam namještao ljudima da su mi slali slike koje nisam poznavao jer su dovoljno riskirali da odem. Da, znaš, mislim, neki tip Pa, jedan i on priča o tome u filmu. Ne znam na koju bi stranu zamahnuli. Znaš, žele me naučiti lekciju. Moglo bi se okrenuti na drugu stranu.

Matt Kettmann 30:09

Da, mislim, tehnički nisi ništa napravio. Dobro. Upravo ste izvezli grožđe. Da,

Gap Keushgerian 30:16

točno. Da. Ali ono što je to ime je anion. Godišnje je vinarstvo u izbjeglištvu. Znaš, ja malo pomičem granice pa je to kao, znaš, ja Dakle, svi su mi skoro svi rekli Nemoj ni razmišljati

Matt Kettmann 30:33

ide da, moraš poslati Aimee sljedeću. Bolje pristaje. Što si mislio? Što si pomislio kad je tvoj tata htio ovo učiniti? Mislim, ima nekih dobrih scena u filmu koje su pomalo napete, znate, kao, O, Bože, stvarno ćeš to učiniti. Nisam bio strašljiv. Da,

Aimee Keushgerian 30:54

bilo je to nevjerojatno kidanje živaca. Jason se zapravo pobrinuo da dobije vrlo prave emocije. Mislim da je žetva filmova počinjala u Armeniji i Via je trebao otići i učiniti nešto što nitko prije nije napravio, a mi zapravo ne radimo ništa Vlada nije poznata po tome što ima vrlo strogu proceduru i predvidljivost u svojim postupcima. Tako da se zapravo nije znalo kako će se što dogoditi. Još danas zapravo ne znamo kako će vlada reagirati naprijed tako što mu definitivno nije dopušteno da se zatvori tako što mu članovi uže obitelji ne dopuštaju da ide u zemlju, i nisam siguran što bi se dogodilo da stupa nogom na granicu, da budem iskren u ovom trenutku.

Matt Kettmann 31:32

Pa, i super je. Mislim, neke od najsnažnijih scena u filmu su kada ovo znate, iransko vino dođe do iseljenih Iranaca, znate, u Sjedinjenim Državama, i oni ga probaju i govore, ti Znaš, stvarno mogu okusiti Kušao sam dom u osnovi, znaš, jer su se morali evakuirati tijekom revolucije. Mislim, jeste li očekivali da ćete dobiti takvu razinu emocionalnog odgovora kod ljudi koji su na kraju probali vino,

Gap Keushgerian 31:58

Mislio sam da ćemo dobiti dobru snagu u zajednici sommeliera. Restorani u New Yorku, LA-u i San Franciscu, stavite to na čašu, ta stvar, jer oni uvijek traže i traže pa nisam bio siguran. Iranac jer nismo bili jednako popularni u armenskoj zajednici gdje smo proizvodili armensko vino, ali zbog možda zbog Sovjetskog Saveza, kulture ispijanja vina i prestanka. A na Zapadu to nismo imali. Ljudi u Libanonu, Armenci u Libanonu, Siriji. Nismo pili. Jedan smo popili Irak, a to su svi pili u Libanonu. Ali Iranci su sigurno zadržali taj okus. To je u njihovoj kulturi, u njihovim pjesmama. U njima je sve tu. Tako su i učinili, primao sam ljude koji su mi pisali e-poštu govoreći: Oh, sjećam se da je moj otac dobivao sva moja jaja. Niti jedan otac nije uzimao grožđe iz južnih kockica za proizvodnju vina kod kuće, čak ni za vrijeme prohibicije, takve stvari. Tako i to je to. Odradili smo projekcije u Chicagu i New Yorku, bilo bi nekoliko događaja, a zatim su uslijedila pitanja i odgovori. A neki bi podigli ruku i pričali o tome. I mislim da je trebalo dobro prihvatiti. Njih dvoje, ali posebno moja Sarah, mislim da su Iranci i da se nisu bavili vinarstvom. Dakle, za njih je to uistinu emotivno. Jer sada svoju strast obavljaju u Oregonu, za razliku od uključivanja oluje u Raspbian. Ili u Shirazu. Pa, siguran sam da bi oni to voljeli učiniti, znate, jer to je njihova domovina ta priča. Tako da jedem sve što sam ikad bio pozitivan tip. Nadam se da će olabaviti stezanje oko vinarstva i unutar desetljeća, nadam se da će barem moći dopustiti kontroliranu ili ograničenu proizvodnju vina, znate, ali za izvoz na lokalno tržište. Ne izgleda dobro svaki put kad se nadam. Znaš jednu damu bez šala i znaš da hrpa ljudi pogine zbog šala. Jer jedna djevojka ga nije nosila. Ona Odbila ga je nositi. I onda su ljudi, znate, otišli prosvjedovati. Upucani su. Tako sam ja i onda sam se vratio u stvarnost. I moj, gubim nadu da je ova briga o kojoj govorim, naravno, sramota ili je to loša usluga ljudima. Znate, mislim, to je vino zaboga. Znate, vino spaja ljude. To je, mislim, to je suština, znate, mislim, odete na večeru u oba, jedete i živite, nema razgovora, nema zajedničke rasprave. Nema vina. Ako nema vina, znate, koliko možete učiniti s Coca Colom? Razgovarat ćemo o umjetnosti i poeziji i vašim snovima da vaša djeca učine nešto bez čaše vina. Samo nema četiri tjedna se ne događa. To je, to je kao zvučni sustav bez zvučnika, znaš? OK, da. I onda tako pojedu i odu. Dakle, znate, navikli smo sjediti oko šest ljudi koji naručuju šampanjac i naručuju bordo, zatim naručuju nešto drugo, i onda znate, odlaze kući osvježeni, obnovljeni. Tako reći,

Matt Kettmann 35:47

reci mi nešto o vinu kako se ono zove i kakva vrsta čega, kakvo je sirovo shea grožđe,

Gap Keushgerian 35:55

rusko grožđe kakvo je, vrlo je, drugačije. I bolje da je drugačije. Jer inače, znaš, nije da ne mogu točno odrediti. Nema tanina, pa je u tom smislu bliži tome da ima ponekad ali ne i puno tenisa. Definitivno. Nije kao taninsko vino. Ima dobro voće. Ima svijetlu notu trešnje, malo maline. Ovaj voćni dug završetak na nepcu, ima lijepu dugu završnicu na nepcu. Zove se Rusija. Jedan od naziva je košer. Sada je, naravno, lijepo. I mislim da je lijepa ili tako nešto. Zaboravio sam točno značenje. I, Rusija ili Rusija, odabrali smo Rusiju da izbjegnemo zabunu, ljudi govore da je Rusija ružna, znate, tako. Ali uglavnom je to u Iranu. Koristi se kao Rusija, znate. I svi mudri nekalemljeni prekrasni brežuljci, visoki vinogradi, vrlo dobro održavani vinogradi, dostupni mazgama i magarcima, znate, doista, možda su to učinili visoko. Tako da nisu kontrolirani. Čak je i koder gotov. Iskreno, ne daju im ni o čemu. Nisu bili zabrinuti zbog eksponiranja pred kamerama. Ne znam da li oni uopće osjećaju to što se događalo, iskreno, osim što je ovaj došao, želi kupiti grožđe. On je Armenac, znate, dogovaramo cijenu. Nije da su stvarno bili zabrinuti zbog onoga što se događa.

Matt Kettmann 37:36

Pa, popričajmo malo o Armeniji da, znate, dovedemo do kraja ove rasprave. Ali kad sam bio u Armeniji, prije 20 godina, kultura je još uvijek bila mnogo, mnogo više bazirana na votki, kao da bismo sjeli za ručak i popili bocu votke, ili, znate, neko meso sa žara i povrće i sve toga, a vino je tek počelo dolaziti. Tako smo posebno u Karbachu posjetili niz bunara, nekoliko vinarija i probali vino. Još uvijek je bilo malo, znate, malo grubo. Ali neke od najboljih stvari bile su stvari uz cestu koje su domaći ljudi izrađivali i prodavali nam, što je bilo zabavno kupovati. Ali što mislim, Amy, kakav je smisao tvog osjećaja za vinsku kulturu na našem sadašnjem sastanku? Čini se da se prilično brzo mijenja. Oh,

Aimee Keushgerian 38:21

mijenja se tako brzo. Da, vrlo drugačije nego što mislim kad si ti bio tamo. Ali 2015. imali smo oko 38 registriranih brendova vina, a danas imamo oko 200 Samo da vam dam mali djelić razmjera rasta. Imamo nove vinogradarske projekte, dolaze nam međunarodni vinari, imamo kulturu u gradu koja se promijenila iz kulture ispijanja alkoholnih pića, kao što ste rekli, u kulturu ispijanja vina i osjećate se kao da ste u gradu vina i vina kada Re in Yvonne, svaki restoran ima vinske karte ima dobar izbor armenskih vina. Otvaraju se vinski barovi, otvaraju se novi restorani. Stalno se šalimo. Znate, svaki tjedan se čini da se otvara novi restoran, pa je uz vino donio i sve veći kulinarski rast. I još uvijek smo na samom početku stvarnog razumijevanja da nemamo Apalače u zemlji. Tako sastavljamo Apalače s razumijevanjem varijacija sela, različitih nadmorskih visina mikroklime. I tako da, postoji, postoji, samo se osjeća kao da raste i definitivno je da definitivno raste. Ženke su zapravo rano prihvatile vino u vinskoj industriji prije nego što je još bila vrlo sovjetska kultura. A žene i žene obično se osjećaju ugodno izaći van i piti vino. I tako je sada pomaknuto natrag u svi piju vino. Imamo vinske festivale koji se održavaju svake godine, imamo europske dane vina, imamo Adeney Wine Festival. Pa da, to sam ja, samo se tako brzo mijenja.

Matt Kettmann 39:46

I svoje vrijeme dijelite između studiranja u Francuskoj i života u Armeniji. Što radiš što zapravo živiš još?

Aimee Keushgerian 39:51

Pa, trenutno sam u Dijonu, završim MBA, to je jednogodišnji program pa ću se vratiti u Armeniju prije žetve ove godine. Ove jeseni,

Matt Kettmann 40:00 sati
i onda postoji li mnogo od vina kao vinskog turizma koji se počinje događati u Armeniji nedaleko od Armenaca koji tamo žive? Dolaze li ljudi u Armeniju kako bi iskusili vina? Je li to Događa li se to znate, kada

Aimee Keushgerian 40:11

kad turizam raste, naša infrastruktura se poboljšava. Stvaraju se vinske ceste, grade se nove vinarije. Dakle, to će biti primarna vrsta glavnog fokusa linije. Imamo pet vinogradarskih regija, ali u svakom pozvani pa se nalazi sat i pol južno od Erevana. Stoga je lako doći iz glavnog grada. Ima neke od najenergičnijih projekata i razvija se vrlo brzo. Dakle, da, vinski turizam definitivno dolazi i razvija se. I da, sve je to što se sve skupa.

Matt Kettmann 40:44

Zašto ste očito vjerovali u Armeniju, kad ste tamo odlučili posaditi grožđe i krenuli u to. Ali jeste li shvatili da će se to dogoditi tako brzo i ovako dramatično? Mislim, to je ogroman porast u zadnjih, znate, šest, sedam godina kako zvuči?

Gap Keushgerian 41:00

Gledajte, sjećam se da sam rano pokazao prezentacije, kad smo radili prvi projekt, ovo je možda oko 1112. To je bilo prije 1011 1013 godina. I napravio bih prezentaciju i rekao, znate, ljudi bi me pitali, Što ti misliš? Znate, koja gruzijska vina? Možete li ih usporediti s gruzijskim vinima? Što mislite da znate, a ja bih vrlo pouzdano rekao da nećemo priznati industriju unutar osam godina maksimalno 10, to će biti potpuno druga stvar. I ljudi bi me gledali. Mislim, jer sam napravio neke stvari. Nisu mogli odbaciti ono što sam rekao, znaš, u redu, on opet govori, jer su mi dali prednost sumnje da, znaš, u redu, ovaj tip, znaš, možda ponekad sumnjam hoće li se to dogoditi, ali to je prirodno, sumnjate u sebe. Ako si na gadnom mjestu, umanjuje te tužan, što god, kao, ne mislim tako. A onda je došlo do sada, mislim, znate, nekoliko su top broomball top 10 vina iz Armenije, ili je Cush bio top 10 Forbes vina godine. I, znate, mislim, a tu su i svi drugi časopisi, sve ostalo, tu je to ponovno otkriće industrije, to će sada biti unutar ranih usvojitelja, mislim da je rana faza usvajanja, gdje, znate, vinski sommelieri , Masters of Wine, vrhunski vinski direktori, u restoranima, vrhunski uvoznici, znate, to je bilo isto prije mnogo, mnogo godina kad sam prodavao vino u Kaliforniji. Kad je Malbec došao, znate. A onda ćete vidjeti Malbec. A onda ćete vidjeti još jedan Malbec, pa drugi Malbec. A onda je cijela stvar jednostavno eksplodirala. Sada su svi htjeli napraviti Malbec. Argentina je dobar primjer. Novi Zeland je još jedan. To je nova zemlja, ali je bio nevjerojatan rast. A onda je početak bio novozelandski sauvignon blanc, čak i Australija, sjećam se kad bi dolazili oko restorana ili prodaje vina iz Hunter Valleya, ili mjesta kad god sam imao restoran u San Franciscu, tako da sam znao terene koje su radili . Dakle, vidim prepreke. I ako me ljudi pitaju, mogu sa sigurnošću reći da će to tek doći u nekom trenutku, samo će krenuti, znate, trenje je manje, i krenut će i više će ljudi dolaziti u školu, više vinarija će se obnoviti , doći će više turizma i tako dalje i tako dalje. Ono što je važno, što mislim da radimo, je osigurati da radimo ozbiljno istraživanje, da dobijemo klonove, točno. Budući da znate, sadite vinograd za sljedećih 40 godina, želite biti sigurni da je prava gustoća pravi klon. To je pravo, ovo je pravo. Ali ne govorim ljudima, ako smo ovoliko učinili kao industrija i dobili recenzije, i pisali s preostalim pobjednicima iz Sovjetskog Saveza, zamislite ako to učinimo s pravim klonovima s pravom gustoćom s navodnjavanjem kap po kap. Budući da imamo terroir, to možete odnijeti. Nije da svaka zemlja ima vulkansko tlo, vinograde na visokim nadmorskim visinama i ove autohtone sorte. Dakle, imamo to. A ono što radimo s njim je ono što je najvažnije. I staviti Armeniju na kartu. Tako da sam vrlo samouvjeren. Da,

Matt Kettmann 44:36

ne, i vrijeme je dobro. Mislim, ljude sada zanimaju sve te stvari, zar ne? Mislim, prije možda 20 godina ljudi su samo željeli taksi, ali sada su zainteresirani za istraživanje i razvoj ili druge autohtone sorte jer je toliko ljudi zainteresirano za povijest stvari i svega sada. Amy, vidiš li mnogo ljudi tvoje generacije koji dolaze u Armeniju? Mislim, postoji li mladalačka vinska kultura koja sada dolazi do Da,

Aimee Keushgerian 44:59

Imamo, imamo Armenku koja ide na MW, imamo neke vaše u restoranima, imamo moju generaciju. Pa, pretpostavljam da smo mi druga generacija i imamo puno kćeri koje slijede ono što je njihov otac došao i započeo prije 10 godina. I mi, dolazimo i počinjemo raditi i sa svojom obitelji. Dakle, tu generacijsku smjenu počinjemo uviđati prilično rano. I da, jedna industrija za koju mislim da su profesionalci, dobivaju svoje W set certifikate, dobivaju, započinju s vinarijama u inozemstvu. Studira na Sveučilištu Geisenheim. Tako da se definitivno definitivno razvija u stvarno lijepu industriju. A najvažnije je da se sljedeća generacija počne uključivati. Povijesno gledano, Armenci nisu bili vinari jer se uvijek kaže da su Armenci bili liječnici, zubari i draguljari i profesije za koje nije bila potrebna zemlja. Ali sada kada imamo zemlju i unutrašnjost, imamo teritorijalni integritet. A mi imamo vinograde, sada iduće generacije postaju vinari. Tako da to definitivno vidimo. Sjajno.

Matt Kettmann 45:59

Pa, uzbuđen sam što ću ponovno posjetiti Armeniju i otići provjeriti, opet, možda moja 20. godišnjica od posljednjeg putovanja tamo. Ali sjećam se da me je zadivilo koliko je to lijepa zemlja i kako su svi bili gostoljubivi, a hrana je bila odlična čak i tada, siguran sam da je sada puno bolje. Bilo mi je jako puno zabavno tamo. I to je doista bio veliki dio moje vinske karijere. Tako da znaš, uvijek imaj naklonost u mom srcu prema tome. Drago mi je vidjeti da su vina stvarno izvrsna. One koje ste mi vi poslali bile su ukusne. I podijelio sam neke s nekim armenskim prijateljima kako bi i oni bili uzbuđeni što to vide. U svakom slučaju, možemo ako vas zanima ova priča, možete gledati šalicu spasa na nekoj televiziji koja ulazi dublje u nevolju VA Hey i Amy Kashkari u proizvodnji vina u Armeniji i proizvodnji vina i Iran i sve to. Hvala vam na vašem vremenu danas. Hvala. Dobro. Hvala. Jeste li već probali neke armenske linije? Što kažeš na onu iz Irana? Voljeli bismo znati. Svoje komentare i pitanja možete nam poslati e-poštom na podcastu, kao Wine Enthusiast dotnet zapamtite, možete se pretplatiti na ovaj podcast na Appleu, Googleu, Spotifyju i bilo gdje drugdje gdje slušate svoje omiljene emisije. Također možete otići na wine enthusiast.com podcast s kosom crtom za više epizoda i prijepisa. Ponovno. Ja sam Matt Kaplan iz Wine Enthusiasta. Hvala za slušanje.